IMG_20170804_103725

Jako inżynier wibroakustyki przetestowałem co najmniej 21 samochodów

Miałem okazję przetestować akustykę wielu różnych samochodów, w różnych fazach rozwoju. Niektóre były pierwszymi prototypami, a inne seryjne.

Obliczyłem że przetestowałem całkiem sporo samochodów pod kątem wibroakustyki.

Jeśli dodam do tego kilka różnych warianty silników, zrobi się całkiem ciekawa lista.

Testowałem na drogach publicznych i na torach testowych przy centrach badawczo rozwojowych producentów samochodów. Auta nie miały lekko, bo niektóre cykle wymagały żyłowania silnika….

  1. Audi a6,
  2. Peugeot partner,
  3. Ford focus,
  4. Ford mondeo,
  5. Opel insignia,
  6. Opel astra,
  7. Opel corsa,
  8. Jeep wrangler,
  9. Jeep grand cherokee
  10. Jeep cherokee,
  11. Jeep renegade,
  12. Fiat 500,
  13. Fiat 500L,
  14. Fiat Panda,
  15. Landrover discovery,
  16. Range Rover evoque,
  17. Range Rover velar,
  18. Jaguar xe,
  19. Jaguar xf,
  20. Jaguar f pace,
  21. Citroën DS4.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ogólne
Paweł Niedermaier

Tata inżynier + VAN + dzieci + 2 tygodnie wakacji + Chorwacja = ?

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim czas na refleksje. Już drugi rok z rzędu zdecydowałem się na wyjazd samemu z dziećmi do Chorwacji. Mieliśmy sporo różnych przygód związanych z autem, campingami. Takie wycieczki są niezwykle inspirujące, budujące relacje oraz świetnie podnoszą umiejętności miękkie. Na pewno nie jest to łatwe przedsięwzięcie, ale warte przeżycia.

Czytaj więcej »
biznes
Paweł Niedermaier

Inżynieria zdrowia w oparciu o wibroakustykę?

W niedalekiej przyszłości to technologie stworzone przez inżynierów będą “naprawiać” ludzi ze schorzeń, a era tabletek na wszystko będzie zredukowana do minimum. Jestem przekonany, że nadejdzie czas wielu nowych technologii, które pozwolą na domowe uzdrawianie, tanio i komfortowo, a szpitale będą potrzebne tylko do nagłych przypadków. Wierzę w jeszcze większy rozwój wibroakustyki w medycynie, diagnostyce, fizjoterapii i wprowadzaniu w stan relaksu, które zapobiegają powstawaniu dolegliwości i chorób.

Czytaj więcej »
rozwój produktu
Paweł Niedermaier

Kupiłem przyczepę samochodową za 110k$

Towing dyno – to hamownia samochodowa w formie przyczepy. Obciążenie, które wytwarza jest w stanie zatrzymać samochód w ułamku sekundy. Sam prowadziłem samochód, ogarniałem przyczepę oraz robiłem pomiary wibroakustyki.

Czytaj więcej »
drgania
Paweł Niedermaier

Napisałem artykuł „Wibroakustyka w motoryzacji”

Światowe organizacje wymuszają budowę samochodów coraz bardziej oszczędnych, ograniczając zużycie zasobów naturalnych. Zazwyczaj sprostanie takim wymogom prowadzi do optymalizacji konstrukcji samochodów. Bardzo często dotyczy ona generowania hałasu, który bywa uciążliwy podczas jazdy autem.

Hałas staje się realnym problemem klienta końcowego i kaskadowany jest przez koncerny samochodowe na cały łańcuch dostaw. W konsekwencji OEMy zmieniają swoje samochody, a dostawcy i poddostawcy też muszą iść za rozwojem narzuconym z góry.

Czytaj więcej »
TRIZ
biznes
Paweł Niedermaier

Intuicyjny proces twórczy a algorytmy

🥱 Znudzony „Lean” i „Six Sigma” – metodami powszechnymi w Automotive, szukałem wiedzy o tym, jak innowacyjne podchodzić do rozwiązywania problemów. Metodologiczne optymalizowanie i „skubanie” procentów nie zawsze jest właściwym rozwiązaniem, kiedy aż samo się prosi, że trzeba to „wywrócić do góry nogami”. Moje kreatywne podejście w rozwiązywaniu problemów było „jakoś” intuicyjne, na podstawie „jakiegoś” doświadczenia, będąc „jakoś” bardziej otwartym na rozwiązania i „jakoś” mając przebłyski pomysłów. Często to podejście prowadziło mnie do wymyślenia „jakiegoś” rozwiązania. Często jednak też pozostawałem z pomysłem i z myślą „co dalej?”.

Czytaj więcej »