💡Od pewnego czasu TRIZ (Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań) mnie inspirował. Na podstawie praktycznych szkoleń lubię poszerzać swoje kompetencje. Zdobywanie wiedzy od osób mądrych, to zawsze wielka radość. Jeśli wybieram się na warsztaty, to bardzo zależy mi na poziomie merytorycznym. Zwracam też uwagę na ogólny przekaz osoby, do której będę się szkolić.
📈 Przykładowo, 2 lata temu dostałem program, który się nie sprzedawał i był trudny w użytkowaniu. Zacząłem robić swoje analizy w excelu. Dzisiaj po szkoleniu TRIZ, wiem co i dlaczego tworzyłem w tych tabelkach. Stworzyłem pseudo „Analizę Funkcjonalną” w połączeniu z „Trimmingiem”. Wtedy pozwoliło mi to sprawdzić, które funkcje są potrzebne do wersji podstawowej i będą konieczne w styku z prawdziwymi użytkownikami. Sprawdziło się, te funkcje z mojej analizy zostały wrzucone do rdzenia programu. Dzięki temu mogłem ruszyć z marketingiem i sprzedażą. W procesie reklamowania oprogramowania też zastosowałem swoje praktyki i analizy.
💀 W trakcie certyfikacji TRIZ poziomu 1 należało rozwiązać zadania z „życia codziennego”. Do usunięcia problemu trzeba było zastosować metodologię „Sprzeczności Technicznej i Fizycznej”. Długo nie mogłem znaleźć przykładu. Wziąłem na celownik przykład nietechniczny. Zainspirowały mnie moje koleżanki, bo są w trakcie pisania książek. Zadanie brzmiało tak „Napisanie krótkiej książki, żeby się wygodnie ją czytało, a jednocześnie, żeby zawierała wszystkie cenne informacje do przekazania”. Trochę zagmatwane, ale to tylko przykład. Okazało się, że metody wynalazcze, opracowane przez Henryka Altshulera (twórcę TRIZ) mają zastosowanie do rozwiązania humanistycznych problemów. Jestem naprawdę pod wrażeniem tego, jak i do jakich wniosków doprowadziła mnie ta metoda przy rozwiązywaniu „niefizycznego” zadania.
😇 Jedną z moich ulubionych zasad wynalazczych TRIZ jest „przejście w inny wymiar” – czyli tak zwane „wywrócenie do góry nogami”:
👉Obiekt powinien poruszać się w dwóch lub trzech wymiarach,
👉Zmienić jednopiętrową strukturę obiektu na wielopiętrową,
👉Przechylić obiekt lub przewrócić go na bok,
👉Wykorzystać odwrotną stronę danego obiektu lub dostępnej powierzchni,
👉Wykorzystać strumienie światła padające na sąsiedni obiekt lub na odwrotną stronę zasadniczego obiektu.
🧠 Podsumowując TRIZ, pokazał mi jak sprawnie łączyć intuicyjny proces twórczy🖤 z metodologią rozwiązywania innowacyjnych zadań na podstawie algorytmów💻, nie zapominając o optymalizacji 📌.