modern_luxury_SUV_no_logo__3146394339

Ach ta motoryzacja…

Poddostawca-Tier2, dostawca-Tier1 i w końcu OEM. Będąc na studiach, marzyłem, żeby zostać inżynierem, który rozwija samochody. Droga do tego celu była zawiła. Od jakiegoś czasu pracuję przy samochodach i niebawem premiera tych samochodów w Polsce!

Dopiero 3 lata po studiach zaczepiłem się w motoryzacji. Trafiłem do poddostawcy i robiłem silniczki elektryczne, do szyberdachów i innych systemów w autach.

Kolejnym etapem w rozwoju mojej kariery inżyniera wibroakustyki były turbosprężarki. Te podzespoły to już bezpośredni dostawca komponentów do producentów samochodów. To był wyższy poziom technologiczny, dużo wyzwań w zakresie badania i rozwoju wibroakustyki. 7 lat to spory czas, żeby zbudować laboratorium, opracować metody, testy prowadzące do poprawy jakości akustyki turbosprężarek.

Kolejne 4 lata to rozwój mojej marki – Inzyniera Wibroakustyki ( NVH Engineer). To cała gama projektów w różnych branżach. W większości było to IT, praca nad dwoma apkami i jednym programem. Były też generatory prądu, szyberdachy, sklep z bielizną e-commerce, duży projekt gastronomiczny, pompy ciepła, wentylatory i rekuperatory i inne. 

W 2024 pojawiła się wisienka-to dosłownie i w przenośni. Chery Automobile to chiński OEM. Robię to, na co miałem od dawna ochotę. Testuję i optymalizuję wibroakustykę w samochodach. Razem z kolegami i koleżanki z Chery Europe, wprowadzamy na rynek europejski chińskie marki. 

Omoda
 5 będzie debiutować w Polsce w maju, a Jaecoo 7 będzie niebawem po Omodzie.

https://www.omodaglobal.com/

https://www.jaecooglobal.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ogólne
Paweł Niedermaier

Witam na moim blogu!

Postanowiłem, że będę się z Wami dzielić swoją wiedzą o akustyce i wibracjach. Będzie dużo ciekawostek i nowinek technicznych odnośnie do pomiarów, metodologii czy programowania baz danych. Przygotuję też kilka nagrań wideo.

Czytaj więcej »
drgania
Paweł Niedermaier

Napisałem artykuł „Wibroakustyka w motoryzacji”

Światowe organizacje wymuszają budowę samochodów coraz bardziej oszczędnych, ograniczając zużycie zasobów naturalnych. Zazwyczaj sprostanie takim wymogom prowadzi do optymalizacji konstrukcji samochodów. Bardzo często dotyczy ona generowania hałasu, który bywa uciążliwy podczas jazdy autem.

Hałas staje się realnym problemem klienta końcowego i kaskadowany jest przez koncerny samochodowe na cały łańcuch dostaw. W konsekwencji OEMy zmieniają swoje samochody, a dostawcy i poddostawcy też muszą iść za rozwojem narzuconym z góry.

Czytaj więcej »
IT
Paweł Niedermaier

Nie lubiłem programować do momentu, kiedy trafiłem na NEO4J i sam stworzyłem MVP programu.

W przeszłości programowałem w wielu językach c++, java, sql i tym podobne. Żaden z tych języków jakoś szczególnie mi się nie spodobał. Zawsze lubiłem bazy danych i tabelki. To, co zrobiło NEO4J przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Za pomocą języka CYPHER w tej bazie danych udało się skutecznie zbudować MVP programu do rozliczeń artystów.

Czytaj więcej »